10.11.15

ODOI ZIMSKI SEMESTER 2015

Osnovna misel predavanj je bila, da sprejemanje drugačnosti ni "naučljivo" na šolski način, ampak je del osebne omike, h kateri v veliki meri prispeva humanistična izobrazba, ki se bolj kot s tehnikami obravnav posameznikov in populacij, ukvarja z njihovimi naracijami, ki tvorijo spomine in vizije. A tudi takšna izobrazba je bila v zgodovini rezultat razmerij nadmoči, ki so utrjevala razredno, etnično in spolno nadoblast. S tem se še posebej ukvarjajo postkolonialne študije, katere vidni predstavnik je bil Edward W. Said. Do našega srečanja 19. novembra se pozorno seznanite z njegovim besedilom in naj vam pri branju  pomaga Vodilo za branje besedila
File:Edward Said.jpg
Edward W. Said, „Področje humanizma“, v Edward W. Said, Oblasti povedati resnico, Založba *cf, Ljubljana 2005, str. 255-281 ()

V letošnjem letu imamo poudarek na vprašanju migracij in prebežništva, ki je postalo pomemben dejavnik manipulacij in širjenja panik s strani političnih elit, ki najpogosteje ustvarjajo razloge za eksodus ljudi. Oglejte si spodnji dokumentarec (izpisujte si podatke in stališča), o katerem bomo razpravljali.
 

 Preberite in ustvarite si sliko o slovenskem modelu "humanitarnega nasilja" skozi razmišljanja N'toka.
Bomo poslej živeli za bodečo žico? Posvet na Fakulteti za socialno delo 
Razprava "Ime česa je Evropa?", 3. december 2015: dr. Mojca Pajnik, dr. Ksenija Vidmar Horvat, dr. Gorazd Kovačič in dr. Darij Zadnikar
Proizvajanje begunske krize
Oglejte si fotografije Yannisa Behrakisa
Uroš Dokl:Projekt Jakob za otroke v sirski vojni.
Embedded image permalink

Pri seminarju bomo analizirali pojem meje, za izhodišče nam bo Predgovor Sandra Mezzadre in Bretta Neilsona v Border as Method, or The Multiplication of Labour, Duke University Press, London 2013 (obvezno branje!).
V slovenščini dostopno:
Mezzadra, Sandro(2004). Državljanstvo v gibanju. Časopis za kritiko znanosti, letnik 32, številka 217/218, str. 59-66
Mezzadra, Sandro, Riga, Enrico (2004). Evropa migrantov. Časopis za kritiko znanosti, letnik 32, številka 217/218, str. 162-175